Inreda jul



Hej, säger modellen Alice från vardagsrummet som börjar få lite jul över sig. Eller rättare sagt, har haft det en tid nu, dessa bilder tog vi till ett reportage ett par veckor sedan. I brist på spröjsade fönster har jag fyndat ett, det här från Fröjd af Sverige
Det behövs inte så mycket för julkänslan när man inrederer. Mossiga stjärnan i fönstret lyser långt med sitt juliga budskap. Den är gjord på en metallstomme (av Eldgarden)


Mormor och morfar, en lampa som mun pappa har gjort och lite tåligt grönt. Gran i all ära, men den barrar så snabbt. I kannan har jag kryptomeria, barrfritt variant som du kan köpa hos blomsterhandlaren. Skåpet kommer från ett verkstad som skulle läggas ner. Fick den gratis för den var lite shabby :) Fullt med klistermärken, behöll en som passar mig.


Julkulor i miniformat på en bricka. Ljusbehållaren från House of Palladium, Lund. Hyacinter i vas tillsammans med julig en.


En julstock - en stock dekorerad med juliga inslag... här en enkel variant med mossa, hyacint och lärk.


Lärk är lite uttjatad, syns ju i varje julreportage nästan.. Men jag bryr mig inte. Älskar de små kottarna och ploppiga grenarna. Kommer alltid finnas i mitt julhem. 

Kram,
Minna :)